Första dagen

Första dagen "utan" att tänka på kalorier. Utan inom " " för jag har tänkt som en TOK!! Men inte skrivit upp något. Jag har haft det gamla mönstret i händerna dvs ta fram våg, tallrik och lägga upp maten på tallriken som står på vågen, för att sedan skriva in allt i min app för att då ha koll på hur mycket mer jag "får" äta den dagen...

Det har varit VÄLDIGT svårt tycker jag. Att inte veta. Att inte veta om jag överstiger den mängd kalorier jag borde få i mig för att gå ner i vikt. Men samtidigt måste jag tänka på att jag inte alltid kommer ha en våg med mig. Vad händer när jag är hemma hos andra? Ska jag be dem ta fram en våg så att jag kan lägga upp "lagom" mycket mat på min tallrik! NEJ, jag måste bara lära mig att begränsa mig och sen göra BRA VAL!

Ibland har jag skrivit i min "vanliga" blogg om att jag blir så imponerad av Fridolf hur snabbt han lär sig saker och hur mycket han kan trots att han inte ens är ett år gammal.

MEN NU!!! Nu är jag så grymt imponerad av mig själv!!! Jag är så jäkla STOLT över mig själv!! Att jag lyckats (så här långt) och att det inte var så svårt.
Jag har MÅNGA gånger förut sagt till mig själv att "nu är det slut med allt onyttigt" men det har aldrig funkat... Jag vet inte vad jag gjort för "rätt" denna gång för att få upp motivationen och inspirationen. Men bra är det i vilket fall som helst. Bäst att åka med vågen så länge den varar!!


Oj, så långt det blev. Bara en massa pladder. Hörs i morgon igen!!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback