Julgran och julklappar

I vår familj har vi sedan ett par år tillbaka verkligen skurit ner på julklapparna. Vi började med att endast köpa till en person. Vi lottade alltså vem som skulle köpa till vem. Det höll vi på med i 3-4 år tror jag. Förutom att bara köpa till en person köpte vi även två "utlottningsklappar" värda cirka 100 kr. De fick i slutet av julklappsutdelningen lottas ut bland alla familjemedlemmer (mina föräldrar och vi syskon) genom att slå en 6:a på en tärning. Den som fick en 6:a fick då gå fram till granen och välja ett paket.

Sen nåt år tillbaka köper vi endast dessa utlottningsklappar... Jag tycker detta upplägg är mycket bra. Jag är av sådan natur att jag uppskattar sällskapet till jul mer än alla klappar man får. Så få klappar gör mig ingenting alls.
Men sedan 3 år har jag en till familj att tänka på, nämligen Linus familj. Så det blir dessvärre en hel del julklappar som ska köpas ändå!
Men vi är snart helt klara med allt. Jag har utlottningsklapparna kvar att inhandla och så ska vi beställa en del grejer på nätet som vi hoppas dyker upp i veckan.
Men just nu ser granen och julklappssamlingen ut så här:

Julgranen


Alla klappar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback