77 dagar kvar

Jag tycker det är ganska spännande varje gång vi går under ett nytt tiotal. 90, 80, 70 och så vidare. Nu är det bara 77 dagar kvar och det börjar verkligen närma sig.
Och jag längtar nåt så fruktansvärt efter att få flytta! Dit är det turligt nog ännu kortare tid.. 52 dagar om jag har räknat rätt.

Men det jag egentligen ville skriva om och dela med mig av var en sak jag tänkt på.
Som ni vet har jag fastnat lite i tanken om att det är en pojke i min mage och bebisen blir numer av några kallad vid det tänkta pojknamnet.
MEN.. Nu till mina funderingar. Jag har sedan några veckor tillbaka varit tvekande i min förnimmelse om att det är en pojke i magen och detta har gjort att jag fastnat lite i tankar som "tänk om jag blir bessviken/lessen/arg om det är en flicka som gömt sig i magen". Och när jag tänker så blir jag nästan arg på mig själv. Jag kan ju inte bli besviken oavsett vad det är som dyker upp men jag är rädd för att jag kanske blir det för att jag under så lång tid ställt in mig på att det är en pojke som sparkar runt.

Jag får ingen rätsida på mina tankar. Det bästa är kanske att bara slappna av och släppa alla förväntningar och bara önska efter en välmående bebis. Oavsett kön!



Bild hittad via google...

Kommentarer
Postat av: Smirra

Jag hade också massa sådana funderingar och jag grubblade över saker jag inte ens viste att man kunde grubbla över... och oroademig för allting ungefär 100 gånger...jag antar att det helt enkelt är så det ska vara...Det är väl ett sätt att förbereda sig inför detsom man inte kan förberedasigpå :P

Och sen när man väl är mamma så har man ett dåligt samvete över mer eller mindre allt... är man hemma mycket med barnet ja då får den ju faktiskt inte komma ut och träffa "kompisar" och lära sig att vara självständig och har man mycket att göra på jobbet så får man dåligt samvete över att man bara hinner se sin skatt 3-4 timmar på ett helt dygn...



Mycket krångliga känslor är det men det löser sig alltid! Lycka till med allt!

2010-08-16 @ 20:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback