Igår

Som sagt så hade vi visning av lägenheten igår och jag var ärlig och sa att en bit av tapeten i sovrummet var trasig men jag sa även att vi SKA fixa det innan vi flyttar... Så egentligen behöver de inte bekymra sig över det. Anteckningar gjordes om skadorna och jag vill förtydliga för er som inte sett vart tapeten har en massa rivmärken så är det under fönstren i sovrummet. Så det rör sig om kanske en väggbit på typ 1x1 meter.

Senare under dagen var jag ner till vårt postfack för att hämta just posten och då har vi fått en kopia på den besiktning som gjordes, där alltså skadan på tapeten fanns som en punkt som skulle åtgärdas.

Om vi nu skiter i att fixa tapeten själva så gör ju öbo det men vi får stå för kostnaden... Och här kommer det sjuka (för mig i alla fall), att låta Öbo tapetsera en vägg på 1x1 meter kommer då kosta oss 2530 kr!!!!!! Va?

Det kommer gå åt max en rulle, kostar (ja jag vet inte vad men max 200 kanske?) nån hundring och att tapetsera en så liten yta för en erfaren kan ju inte ta så lång tid?? Så 200 för rullen och 2300 för en halvtimmes jobb???? Eller vad?

Jag är chockad!

2530 kr för att tapetsera denna yta?

Kommentarer
Postat av: Nikolina

Javisst va roligt =) Grattis till lillen i magen =)

2010-07-12 @ 15:30:38
URL: http://moringa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback