Lite grinig...

Jag är lite grinig på de brevbärare som levererar post till vårt trapphus... Ibland är det tydligen jättesvårt att leverera Linus Larsson post till just Linus Larsson. Det finns nämligen en annan Larsson i trapphuset, Håkan Larsson, som emellanåt får vår post samtidigt som vi ibland får hans post. Fram tills idag har det inte varit så viktiga brev som kommit fel eller nån dag senare men nu i helgen har nåt jobbigt uppstått.

Jag intresseanmälde mig och Linus hos en privat fastighetsägare (hyresrätter) med förhoppningen om att kunna finna en bättre lägenhet än hos Öbo. Idag hittade vi ett (bland reklamen) brev från fastighetsägaren där de skriver att en lägenhet finns tillgänglig och att den som hör av sig först får komma på visning och därigenom antagligen få lägenheten..  Och detta brev är daterat till den 17:e vilket betyder att vi skulle ha haft det hos oss i fredags... Men nej då!!! Brevbäraren lägger det i fel brevlåda och vi ser inte detta brev förrens idag! Och detta betyder (tror i alla fall jag) att vi inte har en chans att få denna lägenhet, då fastighetsägaren har skickat ut likadant brev till fler som säkerligen haft möjlighet och vetskap nog för att kontakta fastighetsägaren redan i fredags - alltså, vi får inte lägenheten..

Dock ska jag ändå göra ett försök att ringa i morgon och se hur det har gått... Jag hoppas alla håller tummarna för att lägenheten fortfarande finns ledig och att vi har chans att få den. Men jag tror jag ska ha låga förväntningar, annars kommer jag bli lessen när vi inte får den.

Så här ser planlösningen ut... Den bild vi fick hem var dock spegelvänd men planlösningen är precis densamma!


Kommentarer
Postat av: Karolin

Jag håller tummarna...den ser perfekt ut.

2010-06-20 @ 18:44:29
Postat av: Råris

Var ligger lägenheten???

2010-06-21 @ 20:44:45
Postat av: ida

Ser precis ut som våran lägenhet som vi bor i nu ^^ Hoppas att ni får den!

2010-06-21 @ 20:51:08
URL: http://gbgida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback