Prov

Som jag skriv i fredags så var vi till IKEA i lördags och inhandlade lite grejer till pysen. Det blev en spjälsäng och ett skötbord och lite tillbehör till de grejerna...
Dock är både sängen och skötbordet träfärgat och så vill inte jag ha det. Men istället för att köpa en mycket dyrare spjälsäng och skötbord som redan är målade har jag valt att göra det själv. Idag gjorde jag ett litet prov på ett av skötbordets ben för att se om det funkade att göra så som jag har tänkt. Imorgon får vi veta resultatet. Hoppas att det blir bra för då kan jag fortsätta med resten av bordet.
Och om nån undrar över färgen så kommer både bli svarta!

Sen när allt är målat ska vi äntligen få bygga ihop sängen och skötbordet. Då kommer allt känna så mycket mer... Det kommer kännas så mycket mer verkligt. Att det faktiskt växer en bebis i min mage som en dag ska komma ut och göra oss sällskap på riktigt. På något sätt är det svårt att smälta.

Pratade med min syster som har 4 barn och hon har sagt att vi nu skulle kunna få gå igenom de kläder som hon använt på några av sina barn - "Se om det är nåt ni vill ha". Då kommer nog "verklighetskänslan" slå lite också.
Till och med när ska skriver nu slås jag lite av den känslan. Att det verkligen är något som är på väg att hända...

Ska förresten ringa barnmorskan i veckan för vi ska på 24:a veckors koll... Jag är alltså inne i vecka 24 på torsdag men har gått 24 fulla veckor torsdagen efter. Vet inte hur dom tänker på vårdcentralen, vilken tidsräkning jag ska gå efter. Men personligen har jag valt att tänka i fulla veckor hela tiden och det är därför jag, när nån frågar alltid svarar med först veckor sedan +dagar (till exempel 22+3 som idag).

Bilder efterfrågades så då tog jag mod till med och lånade lite bilder från Ikeas hemsida. Eftersom vi inte kommer bygga ihop våra möbler förrens de är målade så blir egna bilder inte så bra. Ni får se privata "efter"-bilder istället!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Efterfrågan på bilder ;) alltid riligt att läsa om det finns bilder till ;P

2010-06-13 @ 22:36:08
Postat av: Jannika

Jag har målat alla mina prylar själv! (finns bild i bloggen) jag skulle dock itne rekomendera ikeas egna färger.. provade först med dem å det vart mer likt en bets.. skitfult faktist.. åk till typ..jula och köp riktig träfärg för en 50lapp eller nått.. mkt bättre! hoppas det går bra!:)

2010-06-14 @ 07:58:02
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Jannika

Haha jag bara tänkte att du va effektiv och köpte allt i ett:P haha :D:D

2010-06-14 @ 08:54:43
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback