Halva tiden

Din graviditetsvecka: 20
Fostrets ålder: 18 veckor

Fostret är nu långt och smalt! Fostret har ett talgliknande sekret på kroppen. Hörseln är färdigutvecklad. Tänk att fostret nu är lika känsligt för beröring som en 1-åring!

De flesta kan nu känna rörelser utanpå buken. Din mage växer sig större hela tiden, kanske putar din navel ut lite. Livmodern kommer de följande veckorna att växa till över naveln.
Din bröstkorg har utvidgat sig, och du är kanske mer plågad av sura uppstötningar/halsbränna. Du kan få syraneutraliserande tabletter på apoteket, men ta upp det med din barnmorska eller läkare om vilka som rekommenderas eftersom det finns receptfria tabletter som du inte bör ta.

Börjat fundera på namn till barnet? I Mammanetts stora namnguide hittar du flera tusen namnförslag, med namnets betydelse och datum för namnsdag.

Fostrets längd: 25 cm. Hel längd, hjässa till fot
Fostrets vikt: 300 g.

För att kommentera lite av det som "händer denna vecka" så står bland annat "de flesta kan nu känna rörelser utanpå buken". Jag känner inte ett dugg... Eller jo jag känner att det händer nåt i magen men jag känner inga definitiva sparkar, inte ens inne i magen. Sen att det skulle kännas på utsidan? Nej det gör det absolut inte.

Jag i dag:

 


Kommentarer
Postat av: Cutebutdeadly

Vilken söt liten mage du har fått!

Snart kommer du känna med handen. Jag började känna det förra veckan typ...och då är jag ju en vecka före dig så det kommer nog snart:)

2010-05-27 @ 21:21:20
URL: http://babybaker.blogg.se/
Postat av: Elin

Nu börjar det juh synas ganska mycket beack ;)

2010-05-28 @ 10:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback