Dag 3 - Mina föräldrar

Så, dag 3 - Mina föräldrar.

Mina föräldrar heter Anton och Kristina och de är 59 och 57 år gamla.
Min pappa är född i Danmark men är uppvuxen i Sverige - Värmland. Pappa är alltså dansk - vilket betyder att jag är halvdansk.
Efter att ha provat att jobba som snickare och bonde jobbar han nu som slöjdlärare och på ett fritidshem.

Mamma är född och uppvuxen i Stockholm. Min mormor var tysk - vilket gör min mamma halvtysk och mig till en åttondels tysk (om man nu ska vara så petig).
Mamma jobbar idag som vårdare på ett gruppboende.

Mamma och pappa har 5 barn tillsammans. 5 tjejer (i åldersordning) - Aurora 35, Karolin 34, Ragnhild 31, Fredrika 24 och jag då 23. De har även 6 barnbarn (i åldersordning) - Tobias 16, Myra 7, Runa 5, Daga 3, Sture 1 och Fridolf 1 månad. 

Jag vet inte mer vad jag ska berätta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback