Kanske lite kul information

Jag fick reda på att jag var gravid:
18:e februari 2010


Såhär fick jag reda på det:
Mensen var en dryg vecka sen och jag hade redan beställt hem några ”lite billigare” test över nätet. Så samma dag som de kom på posten så testade jag…


Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Blev chockad men samtidigt mycket glad. MMS:ade en bild på testet till Linus så att han fick veta också!


Jag tror det kommer att bli:
Jag har som sagt trott från första dagen att det är en pojke. Men det återstår att se…


Det här undviker jag att äta och dricka:
Alkohol är nog det enda.


Lukter som jag inte klarade av i början:
Cigarettlukt har alltid haft svårt för men det blev ännu jobbigare när jag var gravid.


Följande små egenheter jag fått:
Hmm, jag har nog alltid haft lite egenheter. Vet inte riktigt om det dykt upp nya nu.


Första gången det rörde sig i magen:
Tror att det rörde sig ganska tidigt men att jag själv inte riktigt var medveten om att det var bebis som gjorde mig ”gasig” (utan att behöva prutta) i magen. Så i alla fall vecka 15 var jag medveten om att det faktiskt var bebis som rörde till det i magen.


Första gången det började sparka ordentligt:
Sparka ordentligt så att jag kände det på utsidan: vecka 23. Dock hade jag känt mycket rörelse och däribland även sparkar på insidan tidigare.


Såhär kändes de första sparkarna:
Ja, helt otroligt. Att något sparkar till så hårt att man känner det på utsidan. Det är ju liksom bara en pytteliten krabat i magen, men ack så stark!


Musik jag spelar för bebisen i magen:
Allt som jag och Linus lyssnar på.


Magen började synas:
Ganska sent på grund utav den redan innan befintliga magen. Svårt att skilja på ”matmage” och ”gravidmage”... Hehe


Såhär kände jag vid ultraljudet:
Otroligt skönt! Jag hade länge gått och trott att jag bara inbillat mig att jag var gravid. Då jag till skillnad från ”alla andra” inte mådde illa. ”Alla andra” verkade spy dagarna igenom, men inte jag. Två ”symtom” på graviditet hade jag – ont i brösten och utebliven mens. Men som sagt, ultraljudet var en lättnad för mig. Jag hade inte inbillat mig!


Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Ultraljudet kändes mycket större, då kunde vi ju se hjärtat slå och det måste jag säga slår lite högre än att ”bara” höra att det slår. Men självklart var det mysigt att höra att bebis hjärta verkade slå och må bra.


De första mammakläderna var:
Förutom några kläder som var lånade från min syster Karolin så var mitt första inköp av mammakläder en jeanskjol och ett par mysbyxor.

Mina favoritmammakläder:

Linne, leggins och en kjol till… En och annan klänning har också används.


Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid ♥

Rolig lista! Gjorde den jag med förut! :-)

2010-09-05 @ 21:12:23
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback