Hipp hipp hurra!

Idag är det Linus och jag som ska firas... Idag har vi varit ihop i 4 år!

Vill berätta om hur vi har hamnat där vi hamnat. Och vi börjar ju såklart från början.

Under sommaren 2006 började jag söka jobb som barnflicka runt om i Sverige och fick tillslut ett jobb nere i Kungsbacka-trackten (inte visste jag då att jag kom ca 35 mil närmare min framtida kärlek). Några månader in på mitt år som barnflicka kom jag i kontakt med Linus (via Lunarstorm - trot eller ej). Under ett par veckor snackade vi en hel del över msn, och efter ca 2 månader bestämde vi att det var dags att ses. Passande nog skulle Linus med sitt fotbollslag till Kungsbacka för att spela match - Perfekt! Så söndagen den 20:e maj 2007 var första gången vi sågs öga mot öga.

Sen gick det ganska snabbt... 6:e juli 2007 (har vi bestämt efteråt) blev vi ihop... I januari 2008 flyttade jag in hos Linus i Halmstad, men pågrund utav att båda var arbetslösa och så flyttade vi i mars istället upp till Örebro (flytt nr 1).
Väl i Örebro bodde vi först i Brickebacken, blev kvar där 4 månader. Fick ny lägenhet i Vivalla - flyttade (nr2) i Juni 2008. I Januari 2009 hämtade vi vår första tillökning i familjen - katten Conan. I Februari 2009 fick Linus jobb på Arbetsförmedlingen och vi ville byta upp oss i boende. Vi flyttade (nr3) Juli 2009 till en lägenhet i Markbacken. I augusti 2009 förlovade vi oss i "Trolldalen" utanför Bollnäs. I Januari 2010 blev jag gravid, men vi visste det inte förren den 18:e februari. I september flyttade vi från en 3:a på fjärde våningen (utan hiss) till en 15 kvm större 3:a på andra våningen och vi hade gott om plats för den tillökning som skulle komma!

Den 16:e oktober 2010 föddes Fridolf och det är väl ungefär där vi är just nu - fast (nästan) 9 månader senare.

Kommentarer
Postat av: Mica

Oh vad ni ser superkära ut!:D Grattis till 4års dagen:)

2011-07-06 @ 21:46:21
URL: http://babybaker.blogg.se/
Postat av: Linus

Jag hade faktiskt jobb i början av 2008 men sa upp mig så vi kunde flytta! Men jag hade nog sagt upp mig ändå...

2011-07-06 @ 23:04:06
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Åh stort grattis till 4år tillsammans!



Haha, ja visst gör man. Edvin har blivit en liten rundis :D Ja, men det låter super. Förstår att ni vill umgås så mycket det bara går på hans semester nu! Vi får höras av lite längre fram ;)

2011-07-06 @ 23:24:44
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: farmor

Grattis älskade ungar till era första 4 år. Ni är så goa!

2011-07-07 @ 16:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback