Det här med att laga mat

Ja, jag har ALDRIG riktigt gillat det här med att laga mat. Att äta hemmalagad mat är jättegott men att göra den själv - nej det står jag gärna över. Men nu när Frille ska ha mat då är jag minsann duktig. Jag lagar själv ALL mat till honom.. Han har under sina drygt 3 månader som "mat-ätare" fått en päronpuré, en morotspuré, en tomat/mozzarella (typ), en kalv och rotfrukter (den var blä) en persika/banan (tror jag), två örtagårdskykling och två banan/äpple som varit köpemat - totalt 9 burkar. Detta utspritt på de cirka 100 dagarna han hittills ätit mat.

Jag trodde A-L-D-R-I-G att JAG skulle var den där "duktiga" personen som endast ger hemmalagad mat. Det har gått så långt i mina tankar att jag nästan skäms för att jag är så "duktig". Och jag har till och med börjar fundera på att ge Frille burkar ibland för att han inte bara ska kunna äta min mat. Tidigare var ju tankarna tvärtom - han skulle inte få burkar av den anledingen att han kanske gillade dem bättre (än min mat) och då bara ville ha burkar (=dyrt).

Men för att sammanfatta lite så känner jag mig duktig och (nästan) förvånad över att jag lagar (nästan) all mat själv till Frille. Men ändå kan jag inte låta bli att känna att jag kanske borde skämmas lite över att vara så "duktig" - men man är ju svensk och då ska man ju skämmas när man är duktig, hehe.

Idag blev det 11 portioner korvstroganoff och risoni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback