Nära skjuter ingen hare!

Jag skrev för ett par veckor sen att jag var på god väg mot att nå ännu ett mål i min "delmålslista" och det var att minska 100 cm (mätt på 8 olika ställen på kroppen).

Idag gjorde jag en fuskmätning och kom tillslut fram till att jag nu endast har 1 cm kvar att går ner för att uppnå det målet!!!! Motiverande att vara så nära, men lite provocerande också!! Så nu är jag alltså 99 cm mindre än för drygt 7 månader sen (första mätningen gjordes i maj 2011)! Inte så kontigt att kläder sitter bättre på kroppen numer!

Sen har jag börjat fundera lite kring min lista med mål och delmål och tänker att jag kanske ska lägga in lite mål kring prestationer.. Alltså typ - orka springa 2 km, 5 km osv. Men jag vet inte... Jag har ju aldrig varit "springartypen". Men det är kanske dags att jag blir en??

Sen har jag även tänkt på det här med klädstorlekarna. En dröm skulle ju vara att komma i stl 40/42 i byxor (oftast där jag har problem) och då hänger ju det samman med kroppsmått... Så jag tänkte kolla upp vad till exempel HM anser vara en storlek 40 el 42 och ha de måtten som mål också.

Ska nog skriva in det och så får vi se hur, när och OM jag kommer dit! Viktigast är kanske att jag mår bra!

Jaja, det finns mycket att tänka på... Fortsättning följer!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker du är jätteduktig!

Jag håller själv på med en viktresa.

Har själv gått ner nästan 23kg sedan i våras och har 12kg kvar.

Håller tummarna för dig.

2012-01-06 @ 14:15:01
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Jäklar va bra gjort av dig! :D Jag är inte heller springartypen, så jag håller mig till mina promenader :P Men de är inte heller optimala så egentligen borde jag fixa min cykel så jag kan cykla (har hallux valgus vilket gör att mina stortår svullnar upp och blir inflammerade efter ca 30 min promenad. Inte så skönt).



Absolut är det viktigaste att du mår bra! Men du verkar ha en väldigt sund inställning i din viktnedgång så det tror jag inte är några problem! :) Kram!

2012-01-06 @ 20:59:21
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback