Spännande upptäckt!!

Jag har sedan jag fick veta att det fanns ett litet barn inuti mig väntat på att magen ska "svälla" upp. Dock har detta "svällande" inte skett så snabbt... Jag har försökt ta några bilder på mig själv från sidan men på grund utav att jag redan sedan innan har en liten (ja ska vi kalla det "ölmage" kanske?) mage och jag inte riktigt har dessa fina och efterlängtade magrutor så har det liksom inte blivit nån skillnad på magen från vecka till vecka. Jag tog bild i vecka 15, 16 och 17. Ingen märkbar skillnad. Jag har hävdat för dem som frågat "har du fått nån mage" att jag inte fått nån direkt mage, jag märker bara av att det inte är lika lätt att suga in magen lika mycket längre.

Igår morse när Linus redan var uppe och nästan på väg till jobbet låg jag vaken ett tag och kände på magen. Längst ner mot troskanten känner man att det är hårt (som det då INTE har varit förut). Jag upplevde det som svårt att avgöra om denna hårdhet syntes eller inte, så jag tog ett kort från sidan när jag ligger i sängen och döm om min förvåning, men jag upplever att lille Nisse och Fritte (som han den där där inne kallas från olika håll) är på god väg att göra sig stor och kräva mer plats!

Så här får ni första magbilden!!

Och jag lovar att jag med all kraft jag har försöker dra in magen så det inte ska vara så mycket fläsk på bilden! Ber för övrigt om ursäkt för halvnakenbilden...


Kommentarer
Postat av: Anna

Nej men TITTA! Vad kuuuuul! Grattis till graviditet. Det är även så kul när man ser att man får lite mage. Det hårda du känner är förmodligen livmodern, den växer uppåt och det är den man mäter hos barnmorskan sen. Har ni varit på ultraljud än? När är bebis beräknad!? Vad många frågor haha! Men jag har inte fattat att du varit gravid. Åh så kul, vad glad jag blir för er skull..



Kram Anna.

2010-05-07 @ 18:04:54
URL: http://www.alfredsmamma.wordpress.com
Postat av: Anna

Måste be om ursäkt för den sista frågan, såg när jag gick upp på sidan när bebisen är beräknad.

2010-05-07 @ 18:06:21
URL: http://www.alfredsmamma.wordpress.com
Postat av: Becka

Försökte ta mig in och kommentera på din blogg men det funkar inte. Tycker det är spännande att följa dig med din lille Alfred och tycker att det är synd att du ska behöva spärra och låsa din blogg.



För att besvara dina frågor (för övrigt inte så många, har redan fått betydligt fler) så har vi varit på ett ultraljud och det var helt jävla otroligt att se! För mig har inte bebis riktigt funnits då jag inte haft några tydliga gravidsymtom så att äntligen få se att det fanns nåt i magen var väldigt skönt!

Och den andra frågan hittade du ju själv svaret på!

Tack för gratulationen förresten!

Kramar

2010-05-07 @ 19:49:09
URL: http://denyngstaavfem.blogg.se/
Postat av: Aina

Gulle-mulle-mage!!!! ÅHHHH vad jag längtar efter er hela ligan!! Kramisar

2010-05-08 @ 12:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback